13 Kasım 2009 Cuma

Hissi kablel vuku...

(Alan Parsons Project - Old and Wise / bkz. Çağan Irmak - Bana Old and Wise Çal! [Kısa Film])

Eskilerden bir deyimmiş bu: Hissi kablel vuku.

Gelecekten haber almak/hissetmek anlamına geliyormuş kullanıldığı yere göre.

Hiç başınıza geldi mi bilmiyorum? Merak da ediyorum aslında.
Hiç geleceğinizin nasıl olacağını düşündünüzmü? İki kutba (iyimser ve kötümser kutuplar) yaklaşmadan. Objektif olarak hiç "Ya ben galiba şöyle olacağım..." dediğiniz oldu mu? Ben çok para kazanacağım, benim üç çocuğum olacak, kalp krizinden öleceğim gibi şeyler değil. Sonuç olarak bir yaşam var yaşanacak ve bu koca yolda sadece belirleyici bir~iki olay söylemek o kadar da zor değil. Benim demek istediğim şey: "Ya ben bi hayat sürdüreceğim, ama öyle ama böyle. Sıradan veya aşırı uçlarda ama işte şöyle olacak. Büyük ihtimalle şurda olacağım. Tamam istediklerim bunlar bunlar ancak kendimi de kandırmayayım. Bak gelen gidiyo gelen gidiyo... Hepsinin nice arzuları vardı. Demek ki iş sadece dileyip çabalamayla da bitmiyor. İnsanda şans da olacak. Olayların ağı farklı kurulmuş olacak. Güzel bir golü atan futbolcunun ayağına düzgün gelen orta gibi, kalenin önünde durmayan savunma oyuncuları gibi, dikkatsiz kaleci gibi faktörler de olacak. Kendimi kandırmayayım arkadaş. Geleceğim üç aşağı beş yukarı şöyle olacak..." dediniz mi?

Bana dediler... İnanmadım... Biraz akıl süzgecinden geçirip geçmişe de göz atınca er ya da geç bu söylenen şeyler olacak. Birileri söylediği için mi? Söyleyen de gözlem yapıp söylemiş ki herhalde zaman onu haklı çıkaracak gibi görünüyor.

Hayat akıyor... Dedeme son hatırladığın şey ne diye sordum geçen gün... 10 yaşlarında bisikletten düşmüş... Bunun gibi hatıralarını 20~30 posta anlatır, belki de hala anladığımdan emin değildir. Dürüst olmak gerekirse noktası virgülüne aynı şeyleri her dinlediğimde içinden başka başka tecrübeler çıkıyor, aynı hikayeler olmalarına rağmen... Hayat akıyor... Dedem şimdi 80 yaşında... " Eee 70 yıl nasıl geçti?" diyorum... "Bir 70 yılım daha olsa gene anlamam, göz açıp kapayıncaya kadar geçiyor..." diyor.

Hayat geçiyor ve sona doğru hızlı bir geri sayım var... Birşey yapmalı... Devlet-millet kurtarma gibi değil... Güzel anlar, mutlu anılar biriktirmek; fotoğraflar çekip alemleri gezmek gibi de değil... Bir şey yapmalı... ... Ama ne?...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder